Dag 17 – Hjemturen

Winnie og jeg havde sat uret til at ringe klokken 1.55. Vi viste at hvis vi skulle få et fly hjem mandag, så blev vi nød til selv at gøre en ekstra indsats. Klokken 2.00 lokal tid (10.00 dansk tid) åbnede FDM Travel og dem skulle vi ringe til for at høre om vores flybillet kunne bookes om (krav fra forsikringen).

Hos FDM Travel var de super søde og undersøgte mulighederne og ringede hurtigt tilbage til os. Det kunne ikke lade sig gøre at booke billetterne om, og vi aftalte at de skulle bekræftet det skrifteligt. Derefter ringede jeg til forsikringen (Europæiske) og informerede dem om hvad vi havde fået af vide fra FDM Travel. Forsikringen havde et par uddybende spørgsmål som de gerne ville have vi spurgte FDM Travel om, så dem sendte jeg også på email til FDM Travel.

Herefter var der lidt ringen frem og tilbage og vente tid i mellem opkaldende. Men der var ikke ventetid nok til at jeg kunne få sovet, da jeg ville sikre mig at sagen blev holdt i gang. Til sidste fik jeg den endelige skriftlige bekræftelse fra FDM Travel (måtte ringe og rykke – det viste sig at den email de havde sendt ikke var gået igennem til mig). Med den bekræftelse var forsikringen klar til at finde en løsning til os. Men det var jo også vigtigt for os at vi fik booket en billet til Bedstemor (som ikke var omfattet af forsikringen). Så aftalen blev at jeg selv kunne booke flybilletterne, og selv lægge ud for dem. Så der er en risiko for de ikke bliver refunderet, men tror den er lille.

Jeg bookede selv billetterne hos Icelandair. Seks envejs billetter til København for den nette sum af 62.000 kroner.

Da klokken 5.45 var billetterne købt og vi havde checket ind, så nu kunne jeg få lidt søvn inden vi skulle op igen klokken 7.00. Det blev ikke til meget søvn.

Winnie lod mig sove 30 minutter end aftalt. Men vi skulle stadigvæk nå en morgenmad omkring klokken 8.00 for at vi kunne nå det hele inden vi skulle være i lufthavnen.

Vi droppede morgenmaden på hotellet og fik en dejlig morgenmaden på et dejligt morgenmads sted i Eeste (Eggs of Eeste). Vi sad udenfor og nød det gode vejr og udsigten til Rocky Mountains. Det var et lille rolig øjeblik inden en lang rejse hjem og stadigvæk med Robert og familen i baghovedet.

Vi kørte mod Denver og havde aftalt vi skulle have et stop ved en Wal-Mart, så vi kunne shoppe en masse slik til venner, familie og os selv. Der blev også tid til 30 minutters shopping i en Macy’s.

Derefter kørte vi direkte til Denver lufthavn. Vi fik afleveret vores kufferter efter lidt kø. Da vi var igennem sikkerhed fik vi spist frokost inden vi gik ombord i flyet. Flyet var ikke det fedeste og selvom vi havde købt lidt ekstra benplads sad man ikke super godt i deres sæder. Men vi var i flyet mod Danmark og det var det vigtigste. På Icelandair bliver der i øvrigt ikke serveret mad undervejs, så vi havde taget godt med snacks med. Vi syntes ellers at når vi nu havde betalt mere end 10.000 kroner per billet, så burde der være lidt ekstra til os 😉

I flyet fik vi talt med en amerikansk familie der skulle på ferie i Danmark. Det var sjovt og hyggeligt at høre om deres tanker om USA og Danmark.

Efter en mellemlandning i Island, fløj vi videre til København. Vi landede ca klokken 13.00 i Kastrup lufthavn. Her kunne vi til vores skuffelse konstatere at vores bagage ikke var kommet med til København. Så jeg gik ned og stilte mig i (den lange) kø for manglende bagage. Efter lidt tid fik jeg adgang til en maskine hvor jeg kunne oprette en sag selv. Her sagde maskinen at der var to af kufferterne der skulle være ankommet. Så Storm og Sylvester gik ned og kiggede igen. Mens de stod der kom alle vores kufferter op. SAS havde åbenbart rod i deres skilt for hvilke maskiner de leverede kufferter fra. Så vores blev bare leveret senere. Virkeligt dejlig de var med.

Vi tog en stor taxa hjem. Da vi kom hjem fik vi lidt at spise, sov en middagslur, så lidt tv inden vi gik i seng. Vi havde drøftet om vi skulle tage til Jylland samme dag, men vi var så trætte at det ikke havde været forsvarligt, så vi måtte have en fuld nat søvn inden.