Dag 15 – Når alting man har planlagt er lukket

I dag havde vi en hel dag i Denver. På forhånd havde vi glædet os til at se på byen og vi havde et par ting vi ville se. Men dagen skulle vise sig at nogen gange så må man ændre sine planer 😀

Morgenmaden på det hotel vi overnatter på havde en morgenmad der var lidt bedre end den sædvanlige hotel morgenmad. Det betød der blev spist lidt mere og det tog lidt længere tid at blive færdig. En af de lidt længere ritualer som vi har hver morgen er alle dem der skal på toilet efter morgenmad. Winnie er ved er blive skør over hvor lang tid det tager.

Vi havde planlagt at bilen ikke skulle bruges i dag, så planen var at gå rundt i byen og opleve den. De ting vi havde planlagt at se var lige i nærheden. Men inden vi var kommet afsted fandt vi ud af at både “penge museet” og “guide på mønt fabrikken” var lukket. Stort øv til at starte med.

Så vi gik mod en park der i hver sin ende havde en interresant bygning. Den ene var bystyrets bygning (rådhuset) og den anden var Colorado state capitol. Desværre var de også lukket (da det var lørdag). Også højesteret som vi kom forbi var lukket. Endnu engang øv.  Men vi fik nogle flotte billeder af bygningerne og et billede af os på det trin der er præcis 1 mile over havets overflade (ved ikke om det passer).

Vi gik videre ned til den kirke som Winnie og Storm havde været i klokken 7.00 om morgenen. Det var en flot kirke og vi fik tændt et lyd for farfar.

Vi gik tilbage til 16th street, som er Denvers svar på strøget og gik ned af den og besøgte lidt butikker. Bedstemor købte en super flot kalender og da vi var i nærhed af hotellet blev vi enige om at gå tilbage til det og lægge den af. Så fik vi også tid til en lille siesta.

Varmen er stadigvæk rigtig hård. Så selv en mindre tur som vi havde været på, trækker på kræfterne. I går var der en der sagde til os at man kan se vi er turister siden vi bevæger os ud i den hede.

Denver er egentligt en rigtig pæn by og har en masse at byde på, men det har overrasket os hvor mange hjemløse der i indre by. Der er så mange at man ikke føler sig 100 % tryg alle steder, hvilket også var grunden til at Winnie tog med Storm i kirke. Vi har også fået af vide man ikke skal gå rundt i downtown når det er mørkt. Det tager godt nok en del af glæden ved besøget. Men det har også fået os til at have nogle gode snakke med drengene om det amerikanske system vs vores system i Danmark.

Efter en kort siesta gik vi en ny tur i indre by. Vi kom forbi den store blå bjørn som kendetegner Denver. Vi fik også set lidt forskellige statuer og “væg/gavl kunst”. Da vi ville en tur på byen visitor center, så var det lukket…

Sylvester og Villads fik en omgang Jamba bowl til frokost, vi andre var ikke sultne. Derefter vi alle samme undtagen Storm i biografen. Storm trængte til lidt alene tid på hotellet.

Vi så den nye Elvis film. Det var en rigtig fin biograf med nogle meget dyre sodavand, vand og snacks. Filmen var også rigtig god.

Efter filmen blev vi enige om at besøge den lokale botaniske have. Det krævede bilen kom i brug. Det var en super fin have. De have blandt andet en super fin japansk have med bonsai træer. Den ældste var tilbage fra 1985. Desværre var en del af haven lukke af (selvfølgelig) på grund af den del fester inklusiv flere bryllupper. Men så fik vi også set lidt på bryllup gæster. Det var faktisk rigtig dejligt at se hvad Denver også kunne byde på, da Downtown måske ikke helt levede op til vores forventninger.

Vi sluttede dagen af med en tur på Wendys og en tur i Safeway for at handle ind til morgendagens madpakker.

Winnie fandt i øvrigt lidt chokolade hun mente beskrev hende og hendes søskende.