Los Angeles – Universal Studios Hollywood

Vi glæder os alle sammen til vores road trip i sommerferien 2022. Men Villads, Sylvester og jeg har tyvstartet lidt på at rejse i USA. Villads og Sylvester blev konfirmeret for lidt over en uge siden. De havde ønsket sig en tur til Los Angeles og Las Vegas, i stedet for en stor fest. Det samme gjorde Storm da han blev konfirmeret i 2018, her tog Storm og jeg til New York og Washington DC.

Da turen er en far og søn(ner) tur, så bliver Winnie hjemme. Hun har skiftet mellem at syntes det var en fantastisk ide og ville købe en billet for at tage med. Men det endte med en tur med Sylvester, Villads og jeg.

Jeg tænkte vi også kunne tyvstarte lidt på vores rejseblog med et par indlæg mens vi er herover.

I går var rejsedag. Vi havde valgt at flyve direkte med SAS. At flyve direkte er dyre men også super dejligt.

I dag skulle vi i Universal Studios Hollywood. Vi har besøgt parken før, men det var i 2015 hvor Sylvester og Villads kun var 7 år. Så vi tænkte at det ville være en anden oplevelse når man er 14 år. Som Sylvester sagde, det er halvdelen af mit liv siden sidst jeg var her.

Vi havde givet den fuld gas og bestilt biletter til parkens VIP tur. Det var mega dyrt, men der var også en del goder med. Vi fik to måltider (morgenmad og frokost), en tur guide i 6,5 time, en udvidet studie tur, gratis valet parkering og express pass. Med express pass kan man springe køen over i forlystelserne så mange gange man vil.

Vi ankom til parken klokken 8.30, ca 45 min før vi skulle mødes til vores VIP tur. Det startede med at der var en længere kø ved VIP køren end ved selve parken. Det grinede vi lidt af, men vi var hurtigt inde.

Turen startede med at hilse på vores guide. Hun skulle vise os rundt sammen med 8 andre. Før frokost tog hun os med rundt til de fleste forlystelser som vi kunne prøve. Hun fortalte lidt om turen, og holdte vores tasker der hvor man ikke måtte tage dem med ind. Det er en fed park, der er ikke så mange forlystelse, men dem som er der, er super gode. Siden sidste gang vi var her er der blevet bygget et helt Harry Potter land. Det var super flot. Da vi skulle prøve den store Harry Potter tur, måtte jeg gå ud igen. Jeg kunne simpelthen ikke få sikkerhed bøjlen langt nok ned. Hmm, endnu en god grund til at tabe sig. Men Sylvester og Villads fik prøvet den.

Som sagt fik vi prøvet det meste inden frokost. Til frokost sad vi en i special restaurant for VIP kunderne. Det var en rolig restaurant hvor vi sad på en overdækket terrasse med udsigt udover “the Valley”. Drengene var vildt begejstret over buffeten, der var masser af mad som de havde lyst til at spise. Vi var alle enige om det var en hyggelig måde at holde frokost. Undervejs kom der en “film figur” rundt og lavede lidt underholdning. Desværre havde vi ingen ide om hvilken fim hun hørte til, det havde nok gjort underholdningen bedre hvis vi havde vist det 😀

Efter frokost skulle vi på den udvide studietur. Der er en studietur for alle, men den vi skulle på indeholdt alt det sammen + en del mere. Det der gjorde turen VIP, var primært at vi kørte i en lille bus og vi kunne gå ud på flere af de områder som de andre bare kørte igennem. Højdepunktet var nok da vi kunne gå rundt vi rådhuset fra “Tilbage til Fremtiden” filmene. Men vi fik også gået rundt i byen fra “Jaw” (Dødens gab) og ved en jumbojet som var faldet ned. Vi var alle enige om at den udvidet tur var et kæmpe plus.

Efter studieturen fik vi prøvet Simpson turen. Vores guide viste os derefter hen til Water World showet, hvor hun takkede af for dagen. Jeg gav hende lidt drikkepenge som jo er kutyme herover. Jeg var meget i tvivl om hvor meget jeg skulle give. Jeg havde læst en del om det, men der var ikke nogle klare svar. Der var nogle der mente man burde give omkring 20% af prisen. Men jeg regnede ud at det ville betyde at hun ville få mere end 8.000 kroner i drikkepenge (fra alle deltagere). Den indkomst tror jeg de fleste ville misunde og tænkte det vil være voldsomt. Jeg endte med at give 40 dollar i drikkepenge. I modsætning til tjenere på restauranten så får en guide en “rigtig løn”, så tænkte det måtte være fint.

Vi fik et show mere, fik prøvet et par ekstra forlystelse og set på butikker i parken. Da klokken var over syv gik vi mod udgangen. Uden for parken besøgte vi en Dodger butik (baseball hold i LA). Her fik Sylvester købt en bluse.

På vej hjem kørte vi forbi en In n Out burger og tog mad med hjem til hotellet. Da vi havde spist var klokken 22.00 og drengene lagde sig til at sove lige efter vi havde talt med Winnie i telefon. Jeg sidder nu og skriver blok og glæder mig også til at sove. Vi vågnede mellem 4.30 og 5.00 i morges, så det har været en lang dag.